Kolloquium-Flugführung
Verfahren, Technologien & Anwendungen
Search
Main menu
Skip to primary content
Skip to secondary content
Home
Directions
About us
Institute of Flight Guidance (DLR)
Institute of Flight Guidance of the Technische Universität Braunschweig
Archive
2017: Unmanned Aircraft Systems in Practice
(Deutsch) Schadensmechanismen durch Foreign Object Damage (FOD) in Flugtriebwerken
Holographic Radar and the safe integration of drones
Unifly – Unmanned Traffic Management
(Deutsch) Signalüberwachung ferngesteuerter Drohnen und mögliche Gegenmaßnahmen
(Deutsch) Wirklich eine Gefahr für das Flugzeug: Schadensabschätzung für den Fall einer Kollision mit der Drohne
(Deutsch) Wir haben nur einen Himmel – Drohnen und bemannte Luftfahrt, verstehen wir einander?
2016: Challenges for Unmanned Aircraft Systems
(Deutsch) Unbemannte Luftfahrzeuge in den Streitkräften
The position of CANSO to unmanned aerial vehicles
(Deutsch) Unmanned Aerial Systems Traffic Management (UTM)
The way ahead on unmanned aircraft
(Deutsch) Rechtliche Aspekte der Integration unbemannter Luftfahrzeuge in den zivilen Luftraum
2015: Interdependencies of KPIs in ATM
The Management of Interdependency Personalities within a Performance Framework
(Deutsch) Leistungskennzahlen der Flugsicherung und ihre Wechselwirkung
Resilience Engineering as a Way to Manage Trade-offs
2013/2014: Cost-Efficiency
ANS Cost-Efficiency Benchmarking and Regulation
Ansichtssache: Performance der europäischen Flugsicherung
Future prioritisation strategies and performance metrics in ATM
Steigerung der Flugeffizienz im Spannungsfeld von Ökologie und Ökonomie
European Air Traffic Management – Where is the Roadmap?
Wirtschaftliche Optimierung einer Airline als Antwort auf Wettbewerbsdruck
2011/2012: Capacity
2010/2011: Environment
2009/2010: Aviation Safety
Contact | Imprint
Privacy
2010/2011: Environment
Sorry, this entry is only available in
German
.